2018. május 21., hétfő

A fiúknak, akiket valaha szerettem

Író: Jenny Han
Cím: A fiúknak, akiket valaha szerettem
Műfaj: YA, romantikus
Kiadó: Könyvmolyképző 
Fordította: Tóth István
Könyv megjelenése: 2015
Oldalszám: 358 oldal

Hány sütit érdemel? 🍪🍪🍪🍪🍪

Én és a könyv....

Pár hónapja hallottam bővebben a könyvről és úgy döntöttem, hogy mindenképp elfogom majd olvasni. 
Ami a leginkább felkeltette a figyelmemet azaz volt, hogy három lány testvér a főszereplő. Nekem három lány testvérem van, pontosabban két nővérem és egy húgom. 
Sok szituáció nagyon ismerős volt számomra.
Kezdjük Margottal:
Margott a legidősebb testvér. Az édesanyjuk halála után kötelességének és feladatának érezte azt, hogy vigyázzon a testvéreire és az édesapjukra. Maximalista, kitűnő tanuló és ...mindenben a legjobb.
Együtt éreztem Lara Jeannel, mert tudom milyen érzés egy nagyobb testvér árnyékában élni. 
Őszintén szólva Margot nem volt szimpatikus számomra. Egy azért, mert amikor elutazott szakított a barátjával. Ha ennyire tud mindent a nagy világról és mindent megtud oldani, miért nem vágott bele a távkapcsolatba? A mai tudomány igen fejlett, így mindennap tudtak volna skypon és egyéb alkalmazásokon beszélgetni. A másik pedig, ami szúrta a szememet azaz volt, hogy Lara Jeant gyermekként kezelte és nem hitt benne. Persze azt teljesen megértem, hogy mivel ő volt a legidősebb, sok felelősség hárult rá, de eközben elfelejtette azt, hogy a húga már nem olyan kicsi. Mikor elköltözött Skóciába, hanyagolta Lara Jeant. Alig hívta fel őt telefonon. Hiányoltam a könyvből az igazi csajos, tesós beszélgetéseket. Mikor megtudta, hogy Lara Jean Peterrel jár, Petert lehurrogta. Pedig nem is ismeri őt igazán. Amiért pedig nagyon haragudtam rá az a beárulása volt. Akármilyen rosszban is vagyunk a testvérünkkel, soha ne áruljuk be őt! Ez tesós szabály. ;) Tehát a Song lányok közül Margotot kedveltem a legkevésbbé. Viszont a könyv végén biztató volt azt olvasni, ahogyan elmondta az érzéseit (még ha nem is sokat) Lara Jeannek. Remélem, hogy a folytatásokban pozitív irányban fog fejlődni az személyisége. 
Lara Jean
Lara Jean egy különleges lány. Sokan furcsának találják őt, emiatt nincs túl sok barátja. Ő a középső gyermek a családban. Szereti a divatot és vintage ékszereket. 
Nagyon megkedveltem a könyv olvasása közben. Egy pár dologban hasonlítunk egymásra, ezért könnyedén tudtam vele azonosulni. Került néhány komikus helyzetbe és ezeket olykor meg mosolyogtam, olykor pedig sajnáltam szegényt, amiért már megint szerencsétlen helyzetbe került. El nem tudom képzelni, milyen kínos lehetett számára, mikor elé álltak sorban a srácok és elmondták neki, hogy elolvasták a szerelmes levelét.
Imádtam a Peterrel együtt töltött jeleneteket. Én úgy gondolom, hogy inkább illik hozzá Peter és jó párt alkotnak, mint sem Joshal. Mivel sokáig titkolta, hogy szerelmes Joshba és nem mondta el senkinek, hanem magába folytotta az érzéseimet, az biztosította számomra, hogy remek testvér. Ahogy Kittyvel viselkedik, emlékeztet engem a húgommal lévő kapcsolatomra. Én is sokszor vicelődök, kötekedek vele...de igazából nagyon szeretem őt és tudja ő is, hogy bármikor számíthat rám. 
Lara Jean kitartó lány. Főzni, sütni is megtanult és igazságosan bevonta a kistesóját a házimunkába. Bár nem nehéz feladatot adott neki, szerintem jó ötlet volt a kislánynak is feladatot adni. 
Örülök, hogy Joshal barátok maradtak. Egyik kedvenc jelenetem volt a Halloweeni buli, ahol mindketten Harry Potter szereplőnek öltöztek be.
Lara Jean otthon ülő típus, viszont a könyv végén már kilépett a komfortzónájából. Szerintem szüksége volt erre neki. Peterre van szüksége. Peternek pedig Lara Jeanre. 
Legalább is én így gondolom. 
Kitty
Kitty a legfiatalabb Song lány. Nagyon határozott személyisége van. Őszinte, a mi a szívén az a száján.
Imadtam Kittyt! Főleg a humorát és azt, hogy életrevaló kislány. Nem fél semmitől és senkitől. 
Örülök, hogy végül megkapta az áhított ajándékát! :)


A fiúkról....

Peter
Petert a könyv elején nem annyira kedveltem. Úgy gondoltam, hogy kihasznája Lara Jeant. De ami miatt leginkább nem kedveltem azaz volt, folyton az exe után futott. A lány egyet füttyentett és máris szaladt hozzá. 
Mikor kedveltem meg őt igazán? Akkor amikor a garázsvásárra ment Lara Jeannel. Nem tudom konkrétan mi váltotta ki belőlem ezt az érzést, de ott nagyon megszerettem. Humoros, kedves és szexi. Ezzel a három tulajdonsággal engem pedig le lehet venni a lábamról. Peternek sikerült is. 
Ő a Lacrosse csapatkapitánya, így nagy hírneve van a suliban. Még sincs elszállva magától. Igaz önbizalma van, de szerintem az egy pasinál kell is, hogy legyen. 
Cuki volt, hogy mindennap írt egy rövid üzenetet Lara Jeannek. Nekem nagyon tetszett. :)
Josh
Josh tipikus szomszédsrác típus. Kedves, helyes és mindenki kedveli. Sajnáltam őt amiért szakított vele Margot és megszakadt a baratsága Lara Jeannel és Kittyvel. Viszont a levél elolvasása után másképp kezdett el viselkedni. Féltékeny volt és folyton azt szajkózta, hogy Peter nem elég jó Lara számára. Hirtelen nem tudtam hova tenni ezt a nagy változást. Évekig baráként tekint egy lányra, majd mikor már mással jár a lány féltékeny lesz. Miért nem vette eddig észre, hogy szerelmes belé Lara Jean? 
Igazából mint szereplőt kedveltem, de ő jobban illik Margothoz, mint sem Lara Jeanhez. 
Kedvenc idézetek:
"A veszekedés nem jó dolog Lara Jean. Azt jelenti, hogy az embernek még mindig fontos a másik."
"Manapság mit tudnak a fiatalok a szerelemről és az életről?"
"Azt hiszem, azért utasítottam vissza, mert féltem."

Kedvenc jelenetek:
1. Amikor a Halloweeni partin kergette a Pókembernek öltözött Peter Lara Jeant.
2. Kitty karácsonyi ajándéka. :)
3. Peter és Lara Jean "igazi" csókja

Kedvenc szereplők: Peter, Lara Jean, Kitty

Borító: 5/5
Fülszöveg: 4/5
Történet: 5/5

Röviden: Szeretném ezt a könyvet ajánlani elsősorban fiatal korúaknak, akik még az első szerelemre várnak vagy szeretnének egy szerethető történetet olvasni remek karakterekkel gazdagítva.
De bátran ajánlom romantikus műfaj kedvelőknek is, kortól és nemtől függetlenül. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Jóga párna / Green-Echo / 🌱