2018. május 30., szerda

Kezünkben a jövőnk


Író: Jay Asher & Carolyn Mackler
Cím: Kezünkben a jövőnk
Műfaj: YA, Sci-fi
Kiadó: Maxim Kiadó
Fordította: Szűr-Szabó Katalin
Könyv megjelenése: 2012
Oldalszám: 354 oldal

Hány sütit érdemel? 🍪🍪🍪🍪🍪

Én és a könyv....

Az utóbbi pár hónapban észrevettem, hogy a könyvtárban ott csücsül mindig a polcon akárhányszor csak megyek. Ez idáig renszerint elmentem mellette, de mikor májusban bóklásztam új olvasmányok után, úgy éreztem, hogy haza kell őt is hoznom. 
A fülszövegét csak itthon olvastam el és egy kicsit megijedtem, hogy vajon fog -e nekem tetszeni. Alapjáraton a sci-fi nem a kedvenc műfajom, de próbálkozok, mint tudjátok. Kevés volt, amely eddig tetszett volna, de szerencsére ismét olyan könyvet sikerült elolvasnom ebben a műfajban, amely igazán tetszett. 
A történet a 90-es években játszódik. Pontosabban 1996-ban. A főszereplők Emma és Josh, két tinédzser. Josh kap az édesanyjától egy CD-ROM-ot, amelyet Emmának ad. Miután a lány feltölti az anyagot, a Facebook oldalán találja magát. A 90-es években azt sem tudták, hogy mi fán terem az a szó, hogy Facebook, mivel még Mark Zuckerberg fel sem találta.
A Facebookon a 15 évvel későbbi életüket láthatják. Viszont, a jelenlegi helyzetük befolyásolja a jövőt, ami szerintem nagyon jó csavar volt a könyvben. Pl. A szereplő felhív valakit telefonon és máris megváltoztatja a jövőt, mert nem így kellett volna történnie. Egy kicsit zavaros ezt leírni, de a lényeg az, hogy minden amit a jelenben tesznek teljesen megváltoztatja a jövőjüket. A profilukra kattintva tudják ezt megnézni. Míg Joshra szép jövő vár, Emma jövője nem éppen rózsaszín felhőkből áll. Boldogtalan és a férje kihasználja őt. Ezért változtatni szeretne ezen.
Emma
Emma szülei elválltak. Ő az anyukájával és a mostohaapjával él. Az édesapja újranősült és nemrégen született egy kislánya. Emma az édesapjától kapta a számítógépet. 
Én nagyon kedveltem Emmát, mert magabiztos volt és talpraesett. Igazából én is kíváncsi lettem volna az életemre, hogy milyen lesz 15 év múlva. Ha úgy látnám, hogy boldogtalan vagyok, persze, hogy én is mindent megtettem volna azért, hogy boldog legyek. 
Ami miatt még szimpatikusabb volt számomra az az volt, hogy nem csak a saját életét próbálta jobbá tenni, hanem a barátaiét is. 
Josh
Josh egy teljesen átlagos fiú, aki szabadidejében szeret gördeszkázni. Nem olyan régen még legjobb barátok voltam Emmával. 
Emma tőle kapta a CD-ROMOT. A Facebook az ő közös titkuk. 
Mikor megtudta Josh, hogy ki lesz a felesége én úgy gondolom, hogy önzővé vált. Egy szép lány elcsavarta a fejét, de szerencsére időben rádöbbent arra, hogy bizony számára nem ő az igazi. Kedveltem, mert rendes srác volt és aranyos. Örülök, hogy ez egy olyan ifjúsági regény, amelyben a főszereplő srác nem egy kidolgozott izmú, modell arcú fiú, hanem egy hétköznapi tini.

Kedvenc idézetek:
"Az időutazás nem más, mint megtalálni a módját, hogy egy másik pontra ugorjunk."

"Tudtad, hogy a szerelem és a gyűlölet ugyanazon az idegpályán van az agyban?"

"Akkor éreztem először, hogy kezdek belezúgni a legjobb barátomba."


Borító: 4/5 (Illik a történethez, de egy kicsit sötétebb hangvételű történet sugároz, mint amilyen valójában.)
Fülszöveg: 4/5
Történet: 5/5

Röviden: Ajánlom minden olyan olvasónak, aki szeretne egy kissé más, egyedibb ifjúsági regény olvasni. 
Nekem nagyon tetszett, mert tanulságos volt és igazán szépre sikeredett a történet vége. Nem gondoltam volna, hogy ennyire befog szippantani a története. 
Csak ajánlani tudom nektek is! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése