2018. június 4., hétfő

Suzie ​és a szerelmes kísértet (A mediátor 1.)

Író: Meg Cabot
Cím: Suzie és a szerelmes kísértet
Sorozat: A Mediátor 1. rész
Műfaj: Ifjúsági, Romantikus
Kiadó: Ciceró Kiadó
Fordította: Polgár Anita
Könyv megjelenése: 2003
Oldalszám: 248 oldal

Hány sütit érdemel? 🍪🍪🍪🍪🍪

Én és a könyv....

Egy éve, hogy interneten rátaláltam a A mediátor sorozatra. Elolvastam fülszövegét és nagyon megtetszett. Egy véletlen folytán pedig rábukkantam a könyvtárban, így haza is hoztam rögtön. Másnap bele is kezdtem és 100 oldal után már éreztem, hogy ez bizony kedvenc lesz. :)
Hogy miért? 
Legfőképp azért, mert furcsa módon úgy éreztem, hogy megint tizenéves kislány vagyok és teljesen elvarázsolt a története. A tini korszakom elején nagyon szerettem az olyan ifjúsági regényeket, amelyben paranormális lények is szerepelnek. Azt hiszem nem változtam túl sokat, mert még most is odáig vagyok a hasonló könyvekért. 
Na de akkor térjünk is át a regényre, bizonyára titeket az jobban érdekel. :)
A történet főszereplője Suzan, aki új városba költözik. Az édespja elhunyt és az anyukája összeköltözött egy férfival, akinek 3 tizenéves fia van. Az én kedvencem Doki volt. Nagyon aranyos kis srác. 
Tudom elég sablon történetnek látszik így, de higyjétek el nekem, hogy egyáltalán nem az. Mondjuk már azért sem, mert a legtöbb tini ilyen helyzetben lázad és magába fordul. Meg sem próbál kacsolatot teremteni az új családjával. Viszont Suzie nem ilyen. Elfogadta az új helyzetet és próbál beilleszkedni. Nekem már ezért is nagyon szimpatikus volt. Talán egy kicsit fiúsnak is mondható, de én is az voltam az ő korában. 
Suzie látja a szellemeket már kiskora óta. Az új szobája sem éppen egy szellem mentes övezet. Egy több, mint 150 éves szellem kísért a hálószobájában. Aki jóképű és veszélyes kinézetű, de mindezek mellett gyengéd is. A neve Jesse. Ő volt a kedvenc szereplőm. Szerintem a lányok többsége nem panaszkodna, hogy ha egy hozzá hasonló szellem kísértené. :D 
Suzie
Suzie egy átlagos kinézetű lány, egy különleges képeségekkel megáldva. Magabiztos és őszinte lány, ezért szerintem sokatok számára szimpatikus lehet, akárcsak nekem. A Jessehez fűződő vonzalma már a könyv elején is érzékelhető volt. Nagyon jó volt olvasni a szócsatáikat. Néhol gyengéd, bizalmas volt, de sokszor humoros. Ez amit a leginkább kedvelek Meg Cabotban. Imádom a humorérzékét. Sehol se erőltetett, hanem még a legrosszabb napjaidon is mosolyt tud csalni az arcodra.
Jesse
Jesse a szellem srác több, mint 150 éve él abban a szobában, ahová most Suzie költözött be. Bár veszélyesnek látszik és sokszor megtiltja Suzinak, hogy elmenjen otthonról, mindezt azért teszi, mert kedveli a lányt és félti őt. Régen a családjáé volt a ház. A könyv végén több dolog is kiderült a múltjával kapcsolatban, de azt még most sem tudhattuk meg, hogy hogyan is halt meg. Engem nagyon hajt a kíváncsiság és izgulok, hogy hogyan fog folytatódni a történet.
Jesse sokszor szólítja Suziet "querida" néven. Ami azt jelenti, hogy kedvesem. :) (Persze azt nem tudja a lány, hogy mit jelent, ezért mondja a srácnak, hogy ne hívja így, mert nem szereti.)

Kedvenc idézetek:
" - Egyszerűen csak lenéztem arra a nagy barna kezére. Ahhoz képest, hogy halott volt, igen erősen szorított."

" - Nagyon megbántottál querida. Nagyon megbántottál."

" - Ha kezet mersz emelni a testvéremre, úgy váglak vissza a sírba, ahonnan kimásztál, hogy csak úgy nyekkensz."

" Egy szó mint száz, normális, átlagos amerikai tinédzser vagyok. Attól eltekintve, hogy beszélgetek a halottakkal."

" Miféle ... lány vagy te?

" Az az igazság anya, hogy állatira szeretnék átöltözni, de mivel a szobámban egy halott cowboy kísértete lakik, egy kicsit problémás a dolog."

" Mielőtt újra álomba merültem volna, a huhogáson kívül mintha valami mást is hallottam volna. Mintha valaki egy altatót dúdolt volna a fülembe. De hát ezt biztos csak álmodtam."

Kedvenc szereplők: Jesse, Suzie, Doki

Borító: 4/5
Fülszöveg: 5/5
Történet: 5/5*

Röviden: Ajnálom minden korosztálynak! A fiatalabbnak azért, mert könnyed olvasmány, mégis izgalmas és szerethető a története és a karakterek is nagyon jól meg vannak formálva. Az idősebbeknek pedig kikapcsolódásnak szerintem tökéletes program. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Melchy