2018. június 19., kedd

Egy kegyetlen dal 🎻💀

Író: Victoria Schwab
Cím: Egy kegyetlen dal
Sorozat: Verity szörnyei 1. rész
Műfaj: Disztópia, Ifjúsági regény
Kiadó: Fumax
Fordította: Miks-Rédai Viktória
Könyv megjelenése: 2018
Oldalszám: 400 oldal

Hány sütit érdemel? 🍪🍪🍪🍪🍪

Én és a könyv...

Victoria Schwabról sokat hallottam külföldi és magyar vloggerektől is, ezért már én magam is nagyon szerettem volna tőle elolvasni egy regényt. Gondolkodtam, hogy melyik legyen az első könyvem tőlem és szembe jött velem molyon a magyarul megjelent legújabb regénye, amelynek a címe: Egy kegyetlen dal.
Szeretem a disztópiákat, a sötétebb hangvételű regényeket, ezért őt választottam. És milyen jól is tettem!
A történet V-Városban játszódik, amely ketté szakadt a háborúban. Az északi részt a Harker család uralja, kormányzója Callum Harker. A déli részét pedig a Flynn-klán vezeti.
A két főszereplő közül az egyik az északi családhoz, míg a másik a déli családhoz tartozik. A két család közt rivalizás folyik, rosszban vannak egymással. Ne, de ne gondoljátok, hogy ez egy romantikus regény és, hogy a két főszereplő szerelme nem teljesedhet be a családi rivalizás miatt! Ebben a könyveben nem volt romantikus szál és én úgy gondolom, hogy nem is kellett ebbe a történetbe szerelem. Ez egy fantasy történet amelyet bátran olvassatok el ha szeretitek a szörnyekről, fantázia dús világokról szóló könyveket.
August a könyv egyik főszereplője. Sokáig, több éven keresztül a tanulásnak szentelte az életét, míg a családja az életét kockáztatta nap, mint nap. Ekkor még azt hittem, hogy ő amolyan kocka srác féle, de nem az. Nagyon meglepett a személyiség fejlődése. Megegelégelte az eddigi életét és a sarkára állt. Ő is szeretné megvédei a várost és az ártatlanokat, bár ezt a szülei ellenezték, főleg az édesapja. August nem hétköznapi ember, hanem szörnyeteg. Folyton éhes. De erről nem írnék nektek többet. Úgy az igazi, hogy ha olvasás közben tudjátok meg ezeket a fontos információkat.
A "suliban" más nevet használ, August helyett Freddyt.
Eleinte nem kedveltem őt igazán, de ahogy haladtam a történettel és többet tudtam meg róla, egyre inkább megkedveltem.
Gondolom tanakodtatok már azon, hogy egy szörnyes, fanatsy könyhöz még is mi köze van a zenének. Nos, August egy dallammal eltudja venni az emberek lelkét...
Ez az egész annyira jól ki van találva, hogy nehéz róla most írnom. :D
Kate, az északi város vezetőjének az egyetlen lánya. Már a regény kezdtenén is megtudhatjuk róla, hogy nagyon önfejű és lázadó lány. Több iskolából kirúgták már, de az utolsó húzásánál, (valljuk be tényleg nagyon durva a gyújtogatás..) az édesapja azt mondta neki, hogy ez az utolsó esélye. Ha még egy hasonló eset lesz, száműzi a városból örökre.
Kate szintén új az iskolában, akárcsak August. Mivel Kate híres a lázadó természetéről, August azt a feladatot kapja, hogy tartsa szemmel a lányt, nehogy megint rossz fát tegyen a tűzre. A kettőjuk kapcsolata nagyon érdekes volt hiszen a családjuk miatt elenségnek "kellene" lenniük, de még is másként alakul a kapcsolatuk. Közösen kell eldönteniük, hogy rossz vagy a jó oldalra állnak.
Kate nekem már az első pillanatban is szimpatikus karakter volt, mert volt egy különleges kisugárzása így könyvön keresztül is. Rosszat tesz, de még is tudod vagy sejted olvasás közben, hogy nem ok nélkül teszi mind ezt.
💀
Kedvenc idézetek:
"Szörnyek jönnek, szörnyek járnak,
és mindenkit felzabálnak.
Corsai, Corsai, karmos árnyék,
sok-sok foggal élve rág szét.
Malchai, Malchai, eszes gonosz,
véred issza és mosolyog.
Sunai, Sunai, szén a szeme,
lelkeket lop az éneke.
Szörnyek jönnek, szörnyek járnak,
és mindenkit felzabálnak."

"Sötét haj, kedves szemek, gödröcskék. Fel fognak zabálni."

Borító: 5/5 Nagyon klasszul néz ki!
Fülszöveg: 5/5
Történet: 5/5*
💀
Röviden: Ajánlom olyan olvasóknak, akik szeretik és nyitottak a sötétebb történetek felé, illetve mindenkinek aki szereti az izgalmas regényeket! 

Köszönöm szépen kedves Fumax kiadó az élményt! 😊

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése