2018. június 17., vasárnap

Fekete Tom balladája 💀

Író: Victor LaValle
Cím: Fekete Tom balladája
Műfaj: Horror, Urban fantasy
Kiadó: Fumax
Fordította: Rusznyák Csaba
Könyv megjelenése: 2017
Oldalszám: 126 oldal

Hány sütit érdemel? 🍪🍪🍪🍪


Én és a könyv....

A történet főszereplője Charles Thomas Tester. Tom egy fiatal férfi, akinek meg kell bírkóznia azzal, hogy a sötét bőre miatt máshogy bánnak vele, mint a fehér bőrű emberekkel. Rengeteg előítélet található a novellában, amely teljesen valósághűen ábrázolja a színes bőrűek helyzetét. Borzalmas dolog, hogy az emberek a bőrszín alapján ítélkeznek az embertársuk felett, miközben ők is ugyanolyan emberek, mint bárki mások. Sosem fogom megérteni a rasszista az embereket. Miért jó bántani a másikat? Számomra ez egy kemény téma és szeretem a rázósabb történeteket, pont ezért szerettem volna elolvasni egy olyan regényt, amelyben a főszereplő néger. Elképesztő dolog, hogy ez a valóságban is épp így van. Bűnözőknek nézik a fekete embereket.
Na, de a regény természetesen nem csak arról szól, hogy a főszereplőnk hogyan bírkózik meg a renegeteg előítélettel, hanem mint láthatjátok a regény műfaja horror, bár én inkább az urban fanatsy műfajba sorolnám be.
A történet kezdetén megtudhatjuk, hogy Tom meghívást kap Robert Suydamtól, a gazdag tudóstól. Persze gondolhatjátok, hogy ő nem csak egy egyszerű tudós. Tom édesapja gyanakodott arra, hogy miért pont az ő fiát szemelte ki magának, hiszen találhatott volna alkalmasabb embert is. Miután Tom elment a tudós házához, minden megváltozik és a misztikus szál a kezdetét vette a sztoriban.
"Fekete Tomnak hívják (..)
Bárhová megy, egy vérfoltos gitárt visz magával."

A könyv első felét Tom szemszögéből olvashatjuk, míg a második felét Malone nyomozó meséli el nekünk. Nekem a második része, a Malone szemszögéből íródott történet tetszett a leginkább, mert itt már izgalmasabb volt a történet és teljesen magával ragadott a misztikus szál. Nagyon kíváncsi voltam, hogy hogyan fog alakulni a vége. Szerintem még lehetett volna egy fejezet a lezárásnak. A gyors lezárás miatt adtam 4 sütit/csillagot a regényre.
Összeségében nekem nagyon tetszett! Szeretnék még olvasni az írótól több történetet is.
Köszönöm szépen kedves Fumax kiadó, hogy elolvashattam a könyvet! :) 

Kedvenc idézetek:
"A rejtély egy megperzselt könyv illataként csüngött a levegőben."

"Nem mindenki fél a fegyverektől és a jelvényektől."

"Ilyen erővel sátán is megpróbálhatna végigcsámborogni a mennyországon."

Borító: 5/5
Fülszöveg: 5/5
Történet: 5/5

A történet New Yorkban játszódik, az 1920-as években. 
Röviden: Bátran ajánlom minden olyan olvasónak, akik szeretik a hátborzongató, misztikus történeteket. Rövidsége miatt könnyen és gyorsan kiolvasható, így tökéletes program lehet egy délutánra vagy estére, mikor szeretnénk egy kicsit félelmetesebb történetet olvasni. 
+16 éves kor felett olvassátok. 

(Képek forrása:
https://geekireland.com/wp-content/uploads/2015/10/black-tom-feature.jpg
https://i.pinimg.com/474x/50/98/68/509868ae246bdb87cc3c5098b5af947d.jpg
https://media.npr.org/assets/img/2013/10/22/ap2001010269-f758bed1e131d9578a7ea29256b0b2ce5c71a2a8-s900-c85.jpg )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Jóga párna / Green-Echo / 🌱