2018. július 16., hétfő

Londonban bármi megtörténhet

Író: Sarra Manning
Cím: Londonban bármi megtörténhet
Műfaj: Ifjúsági regény
Kiadó: Menő Könyvek
Fordította: Farkas Krisztina
Könyv megjelenése: 2018
Oldalszám: 292 oldal

Hány sütit érdemel? 🍪🍪🍪🍪🍪

Én és a könyv...

Pár hete annak, hogy molyon megláttam a regényt a hamarosan érkező könyvek között. A borítója nagyon megtetszett, így gyorsan el is olvastam a fülszövegét. A történet rövid leírása nagyon felkeltette az én figyelmemet is, így biztos voltam benne, hogy elfogom majd olvasni a regényt.
Amikor pedig megtudtam, hogy lehetőségem van elolvasni még a megjelenése előtt, nagyon-nagyon megörültem neki! Köszönöm szépen a lehetőséget kedves Menő Könyvek! :)

A történet főszereplője Sunny, a 17 éves fiatal lány. Sunny jelenleg egy nagy dologra készül a barátjával. A lány még szűz és természetesen nagyon izgul az este miatt. A barátja, Mark nekem már a könyv elején sem volt szimpatikus. Túl lazán kezelte Sunny szüzesség elvesztését. Szerintem a legtöbb lány, hanem mindegyik az első alkalmat romantikusnak képzeli el. Nem pedig azt akarják hallani a szerelmüktől, hogy "gyere át és maradj itt éjszaka".
Sunny nem sokkal később kap egy üzenetet és egy képet, amelyen Mark van egy lánnyal, ahogy éppen csókolóznak. Teljesen érthető, hogy a lány ezen kiakadt és joggal vonja kérdőre a pasiját, hogy ezt még is, hogy gondolta?
Ami pedig a legszánalmasabb válasz volt a srác részéről, az az volt, hogy a lány mászott rá.
Hm..itt nálam teljesen elásta magát Mark. 👎
Azt tudni kell Sunnyról, hogy a regény elején nem volt sok önbizalma és naiv is volt, hisz úgy ugrált, ahogy Mark füttyentett. Viszont nagy előrelépés volt a lány részéről, hogy nem hagyta annyiban a dolgot és elindult az éjszakába megkeresni Markot, aki itt már ugye magyaráznom sem kell..az exbarátja.
Az élet úgy hozza, hogy Sun éppen a híres Goard fiúkkal találkozik. A Goard fiúk arról híresek, hogy jóképű francia fiúk, akik mindig elegánsan öltöznek és viselkednek. És ami szerintem a leginkább menőbb, hogy Vespával közlekednek! Milyen klassz dolog ez már!! :)
A Goard fiúk neve Vic és Jean-Luc. Vic egy igazi energiabomba. Folyton jókedve van és imádja a csinos lányokat.
Jean-Luc csendes fiú, de azért valamiféle veszélyt sugároz a külvilág felé. Már az első pillanatban is éreztem, hogy érdekes szereplő lesz a regényben. Eléggé összetett személyisége van. Egyrészt ugye említettem már nektek, hogy csendes, ám ezenkívül határozott személyisége van és óvatos fiú. Ahogy Vic is mondta, úgy vezet, mint egy öregasszony. :D Ami miatt pedig még aranyosabbnak tartom Jean-Lucot az a sütés iránti szenvedélye és a rossz tájékozódó képessége.
Sunny és Jean-Luc között lassan bontakozott ki egy barátságnál több kapcsolat az éjszaka alatt. Különböző a személyiségük, ám én úgy gondolom, hogy ők ketten nagyon jól passzolnak egymáshoz.

Ami még nagyon tetszett a könyvben az Sunny barárai voltak. Emmeline, a legjobb baránője és a többi lány is segített neki és bár voltak kisebb zűrök közöttük, a regény megmutatta, hogy bizony létezik még igaz barátság. A kisebb összekapás pedig még életszerűbbe tette a történetet. Sunny igen sokat változott, pozitív irányban. Sokkal magabiztosabb lett és kiállt a saját véleménye mellett. Talán nem is volt annyira rossz dolog az számára, hogy Mark megcsalta őt, hisz ez felnyitotta a szemét és rájött arra, hogy Mark uralta az életetét és befolyásolta a döntés hozatalát.
Különösen tetszett még a könyvben, hogy a fejezetek elején sok érdekes információt tudhattunk meg London helyeiről. Azt tudtátok, hogy a Shorediton hajdani híres lakói között megtalálhatjuk William Shakespeare-t?
Bizony és még ehhez hasonló sok érdekességeket tudhatunk meg a történet olvasása közben.
A egész regény nagyon szórakoztató volt és a fülszüveg alapján pont egy ilyen jópofa és szerethető ifjúsági regényre számítottam. Nagyon megszerettem a Goard fiúkat. Főleg Jean-Lucot. Biztosan sokan fogjátok majd a fiúkat szeretni! :)
> Itt tudjátok megrendelni <







Kedvenc idézetek:

" - Huszonegy éves vagyok. Az fiatal!
- Én pedig tizenkilenc. Mindig fiatalabb leszek nálad, öregapám - keni a szavakat Jean-Luc.
- Ja, mondja ezt az a fiú, aki miatt korábban el kellett jönnünk a piknikről, mert haza akart jönni, hogy kipróbáljon egy új tortácskareceptet, amiben gesztenyemassza van. Olyan vagy, mint egy középkorú háziasszony, aki csapdába esett egy tizenkilenc éves fiú testében.
- Te meg mint egy idióta, aki csapdába esett egy idióta testében."

" Jean-Luc szeme viszont olyan sötétkék, mint az iskolai egyenruhák anyaga és a viharos tenger, a pillantása pedig minden, csak nem vidám. "

" Elképesztő illata van. Édes, mint egy frissen a sütőből kivett tortáé, ugyanakkor friss, mint a zöld citrom. Plussz van benne egy parfümös szintetikus illat, amit nem tudok beazonosítani. "

Kedvenc szereplők: Jean-Luc ❤ , Vic, Sunny

Borító: 5/5
Fülszöveg: 5/5
Történet: 5/5

Borítóról egy kicsit bővebben:

A magyar borító nagyon szép lett! Teljesen átadja a könyv hangulatát és a polcon is nagyon jól mutat a lila gerince! :)
A borítót Szabó Vince készítette.
Szeretnék neki gratulálni a csodás munkájáért! Nagyon tehetséges és remélem, hogy még sok szép borítót fog tervezni a közel jövőben! :)



Röviden:
Ajánlom minden olyan kedves olvasónak, aki szereti az Angliában játszódó történeteket és  remek ifjúsági regényeket! Vagy az olyan olvasóknak, akik szeretnének egy szerethető és humoros történettel kikapcsolódni. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése