2018. december 29., szombat

Haász János: Felnőtteknek nem

Író: Haász János
Cím: Felnőtteknek nem
Műfaj: Vers
Kiadó: Athenaeum
Megjelenése: 2017
Oldalszáma: 114 oldal


A decemberi könyvtárban jártam bejegyzésemben említettem nektek, hogy sokat találkoztam ezzel a könyvvel molyon. Ezért amikor megpillantottam a könyvtárban rögtön le is vettem a polcról és kikölcsönöztem. Én arra számítottam, hogy ez a verses kötet majd vicces és aranyos lesz.
A többiek véleménye szerint legalább is annak kellene, hogy legyen. Akkor nekem miért nem volt mulatságos? Miért éreztem azt, hogy a szívem furcsa ritmust jár miközben a verseket olvasom? Nem tudom, még magam sem tudom mi volt ennek az oka. Talán az, hogy én nem tartottam viccesnek azt, hogy mennyire nem figyelnek oda erre a kisfiúra. Ez a fiú magányos volt és egyáltalán nem figyeltek oda rá. Még is azt kell mondanom, hogy tetszett. Tetszett, mert érzelmet váltott ki belőlem. Maga az illusztrációk szépek voltak és a könyv is igényes és szép külsőt kapott. Ajánlom mindenkinek, aki kedveli verseket. Legyen gyermek vagy akár felnőtt.

JÓL SZÓRAKOZTUNK

Ma Leó bácsi elvitt könyvtárba.
Játszani nem lehetett,
tévé nem volt,
olvasni nem tudok.
Így csak az ablakon bámultam kifelé
ásítozva,
és nem értettem, miért mondja mindig,
amikor lapoz egyet,
hogy ugye milyen jól szórakozunk? (97.oldal)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Jóga párna / Green-Echo / 🌱