2019. május 19., vasárnap

Kádár Tímea: Hogyan kerülj a sajtóba ingyenesen

Író: Kádár Tímea
Cím: Hogyan kerülj a sajtóba ingyenesen
Kiadó: Kreatív Kontroll
Műfaj: Marketing, üzlet
Oldalszáma: 166 oldal

Kádár Tímea promóciós szövegíróként kezdett a Reader's Digestnél, ahol végül 13 évet töltve tanulta meg az írásbeli értékesítés titkait. Több mint két évet dolgozott az Aegon online marketingjét vezető szakértőként, megfordult az Ersténél is, majd saját vállalkozást kezdett: régi álma volt különleges szálláshelyeket közvetíteni. 
Ezt a könyvet már Londonban írta meg, ahol szabadúszó szövegíróként dolgozik, miközben vállalkozását is vezeti. Rendszeres előadó szakmai konferenciákon, a tévéadók állandó vendége. A Forbes is írt róla, ezután kérdezték sokan, mégis mi a sikerénék a titka, hogyan éri el, hogy pénz befektetése nélkül rendszeresen megjelenik a médiában. 
A rövid válasz, hogy stratégiát alkotott, és mindennap tesz valamit azért, hogy bekerüljön a sajtóba. A hosszabb válasz pedig maga a könyv: a stratégiaalkotás lépéseit és sablonokat biztosít ahhoz, hogy a Forbes-megjelenés ne csak a vakszerencsén múljon.
A könyv összesen 10 fejezetből áll, amelyeken belül részletesen kivannak fejtve különböző témák a sajtóval kapcsolatosan.
Az 1. fejezetben arról olvashatunk, hogy hogyan készíthetjük elő a sajtómegjelenési stratégiát. Ez a rész abban nyújthat segítséget, hogy hogyan hozhatunk potenciális új érdeklőket a vállalatunkhoz.
Elsőként is ami a legfontosabb, hogy megtaláljuk azt ahol elérhetjük a célcsoportunkat.
Segítséget kapunk abban az ügyben is, hogy a tevékenységünkhöz kötődő információkat hol szerezhessük be. Pl.: magazinokban  online sajtóban, tévében vagy rádióban.
A 2. fejezetben pedig arról tudhatunk meg fontos információkat, hogy hogyan vehessük fel a kapcsolatot a sajtóval. Erre megfelelő lehet egy "buyer persona" vagyis újságíró, szerkesztő, főszerkesztő vagy blogger.
Összefoglalva a feladatainkat:
- építsük fel a sztorit
- alaposan nézzünk utána a kiválasztott 1-2 magazinnak
A 3. fejezetben azt tudhatjuk meg, hogyan írjuk meg a levelet.
Figyeljünk oda a megszólításra. Nem érdemes túlagonizálni, a "kedves" megszólítás teljesen megfelelő.
Amire nem árt még odafigyelnünk az a figyelemfelkeltés.
Ezen áll vagy bukik, hogy továbbolvassák-e az emailt.
Jó ha a levél hangvétele egyszerű, udvarias és alázatos.
Összefoglalva a feladatainkat:
- találjuk ki az apropót, a témaötletet
- írjuk meg a levelet
- küldjük el, ha nem válaszolnak, akkor később küldjük el még egyszer
A 4. részben a Cikk lesz rólad címet kapta. Ha az előző lépéseket kövessük, biztosan lesz olyan személy, aki kérni fog személyes találkozót vagy akár webkamerás beszélgetést. Ebben a részben is sok hasznos információ áll a rendelkezésünkre.
Az 5. fejezet a Benne leszel a tévében elnevezést kapta.
Nagyon fontos dolog a rádióval egyetemben, hiszen rengeteg embert szólíthatunk meg a segítségükkel.
Fontos figyelembe venni, hogy a hallgató vagy néző alig néhány percig hallgatja a műsort, ezért a mondatok legyenek rövidek, kerüljük a szakzsargont és lehetőleg legyenek érdekes példák a szövegünkben.
A 6. fejezet, a Riportműsor a felvételről. Egyszerűbbnek tűnik, mint az előadás, de sokkal kevésbé láthassuk előre, mi lesz a végeredmény.
A 7. részben Végre megjelenik! címet képviseli. A szakértői megjelenések hatására még több felkéréseket fogunk kapni.
A 8. fejezet Válság-kommunikáció. Jöhet egy multi és feleannyiért árulhat a látszólag ugyanolyan minőségű termékeket, mint mi.
A válság helyzetben 3 fontos feladatunk van:
- elismerni a válságot, hibát
- kártalanítani a károsultakat
- kommunikálni
A 9. fejezet az Előadás konferenciákon. Válogassuk ki, hogy melyik előadáson érdemes részt venni. Keressük meg a szervezőket és ajánljuk fel, hogy előadunk a közönségüknek
Az utolsó, a 10. fejezetben pedig levél mintákról olvashatunk.
Sok múlik azon, hogyan tálaljuk a sztorit és sokaknak okoz nehézséget az e-mail írás. Különböző e-mail mintákat sajátíthatunk el ebben a fejezetben.

Hasznos könyv vállalkozóknak vagy vállalkozó kedvű olvasóknak, akik a későbbekben szeretnének saját vállalkozást.
Köszönöm a Kreatív Kontroll kiadónak, hogy elolvashattam a könyvet!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Indigo póló