2019. augusztus 20., kedd

Rácz-Stefán Tibor: Élni akarok!

Író: Rácz-Stefán Tibor
Cím: Élni akarok!
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Műfaj: Ifjúsági
Oldalszáma: 250 oldal
Megjelenési éve: 2018

" Mindenesetre lemondani a boldogságról csak azért, mert lehet árnyoldala is, valahol gyávaság, téged pedig nem úgy ismertelek meg, mint aki megfutamodna bármi elől. "

A történetről

A nyár elején felkeresett engem Rácz-Stefán Tibor, hogy volna-e kedvem elolvasni tőle egy vagy akár több könyvet is. Nagyon megörültem neki és a Túl szép mellé végül az Élni akarok! című regényét választottam. Bevallom őszintén, hogy nem szokásom szomorú könyveket olvasni és ha elolvastátok már az Élni akarok! fülszövegét, akkor bizonyára ti is tudjátok már, hogy a regény főszereplője Lilla, gyógyíthatatlan betegségben szenved. Akkor kérdezitek tőlem teljesen jogosan, hogy miért szerettem volna még is elolvasni a könyvet. A válasz igazából nagyon egyszerű: Kíváncsivá tett. Hála a kíváncsiságomnak sikerült egy olyan regényt elolvasnom, amely teljesen elgondolkodtatott az élethez való hozzáállásomról.
Az Élni akarok! főszereplője Lilla, aki gyermekkora rákkal küzd. Rengeteg kezelésen esett már át, de eddig mind sikertelen volt. Az anyukája rákban halt meg és az apukája, valamint a nővére volt mellette ezekben a nehéz években is. Számomra közel állt ez a téma, mert két nagybátyám és egy nagynéném is rákban halt meg és sajnos a másik nagybátyámnál is ebben az évben diagnosztizáltak tüdőrákot. Számomra az a legnehezebb ebben, hogy az apukám hogyan birkózik meg azzal, hogy a testvéreit látja szenvedni és én nem tudok rajta segíteni. Ezért nekem ez a könyv igen csak különleges volt, mert sokszor el sem tudtam képzelni, hogy ez a fiatal lány hogyan lehet ennyire erős és érett gondolkodású. Ha én tudnám, hogy már csak hetek/hónapok lennének hátra az életemből, csak arra tudnék gondolni, hogy hamarosan megfogok halni. Lilla egy különleges dolgot talált ki. Egy bakancslistát készített olyan dolgokról, amelyeket mindenképpen szeretne megcsinálni...ameddig még él.
Mivel már betöltötte a 18.életévét saját maga döntheti el, hogyan legyen a továbbiakban a kezelése. Végül orvosi beleegyezéssel egy olyan gyógyszert kapott, amely erőt adott neki és a fájdalmait elvette egy időre. A sötét oldala pedig az volt, hogy ez a gyógyszer tönkretette a szervezetét és hamarabb jött el neki az utolsó napja, mint a gyógyszer nélkül. Ennek a gyógyszernek a neve Fortepex, amely egy kitalált gyógyszer.
Lilla apukája teljesen kiborult, hiszen ő még reménykedett, hogy a lánya meggyógyul... Annyira sajnáltam szegény apukáját, még belegondolni is szörnyű, hogy mit érezhet ilyen helyzetben egy szülő.
Lilla örült, hogy végül otthon lehetett a szeretteivel és mindent megtett annak érdekében, hogy ez alatt a pár hét alatt minden pontot kipipáljon a listájáról, kivéve az első csókot, mert nem szeretet volna kihasználni egy fiút sem. Az orvos szerint Lilla nem fogja megélni az orgona virágzást. 😢
De tudjátok, hogy szokott ez lenni. Fogadd meg, hogy te bizony nem leszel szerelmes és szinte 100%, hogy hamarosan rád fog találni a szerelem...így vagy úgy.
Így lett ezzel Lilla is, aki hamarosan megismerkedett a szomszéd sráccal, Noellel. Az ő kapcsolatuk olyan aranyos volt és imádtam, ahogyan lassan egymásra találtak és fontosabbá váltak egymásnak. Nagyon sok közös volt bennük és először barátok lettek, majd valami több is kezdett kialakulni köztük.
Nekem az tetszett leginkább a könyvben, hogy elgondolkodtatott az eddigi élet felfogásomról. Igaza van Lillának, élvezni kell az apró örömöket is, mint például a szánkózás, a hóember építés, hógolyózás vagy akár egy finom sütit is, amelyet örömmel majszolunk el. Egyszer élünk és ne csak mindig másokra gondoljunk, legyünk kicsit önzőek is. Ha Lilla nem lett volna egy icipicit önző, sosem lett volna első csókja, nem tudta volna meg milyen az ha egy fiú úgy öleli magához, mintha sosem akarná elengedni. Nem tudta volna meg sohasem, hogy milyen szerelmesnek lenni.
Lilla egy fantasztikus szereplő volt, aki még az utolsó heteiben is arra törekedett, hogy a barátnőjének segítsen az álmai elérésében, a szomszéd fiút terelje abba az irányba amelyben boldog lehet és nem utolsó sorban, hogy kibékítse az apukáját a nővérével. Elárulok nektek egy titkot. A családomban én vagyok a fekete bárány, mert sosem sírok előttük, ezért azt hiszik, hogy érzéktelen vagyok. Pedig pont az ellentettje igaz. Olvasás közben többször megkellet állnom, mert gombócot éreztem a torkomban és titokban a könnyeimet törölgettem. Legszívesebben hangosan felzokogtam volna, mert annyira szerettem volna, hogy Lilla éljen és boldog legyen. Nem tudok többet hozzá fűzni, csak annyit, hogy ez egy csodálatos és gyönyörű történet volt. Köszönöm Tibi az élményt! Gyönyörű történetet sikerült ismét írnod és ezzel a regényeddel a kedvenc íróim közé kerültél. 💜

Szereplők

Lilla: Lilla a történet főszereplője, aki rákos beteg. Hetei vannak már csak hátra. Fantasztikus lány, akinek a legfontosabb a családja és a barátai. Kedvenc szereplőm volt a könyvben.

Edina: Edina Lilla nővére, aki ügyvédnek tanul. Nehéz éveken van túl, hiszen elvesztette az édesanyját, a testvére haldoklik, az apukájával pedig megromlott a kapcsolata. A lakótársához gyengéd érzelmek fűzik, amely egy kis színfolt volt a könyvben, hiszen mindketten lányok. Nagyon örültem neki, hogy végül jól alakultak a lány dolgai.

Az Apa: Lilla és Edina apukája, aki véleményem szerint egy csodálatos és erős férfi. Nagyon sajnáltam őt, hiszen rengeteg tragédia érte őt. Szeret olvasni és néha megcsillogtatta a remek humorérzékét is.

" - De ha csak egyszer is meg mered bántani a kislányomat, úgy átszaladok nullás géppel a fejeden, hogy egy fodrász se tud neked normális frizurát csinálni. "

Noel: Noel Lilla szomszédja, aki nemrég költözött be az elhunyt nagymamája házába. Fotósként dolgozik és elképesztően tehetséges fiú. Közvetlen, cuki és barátságos fiú. Nagyon megkedveltem az ő karakterét is.

Betti: Betti Lilla legjobb barátnője, aki súlyproblémákkal küzd. Nagyon szépen tud énekelni és a legjobb barátnő, akit csak eltudtok képzelni. Lillával mindig számíthattak egymásra.

Doktornő: Nem szerepelt sokat a könyvben, de abban a kevés jelenetben nagyon szimpatikus volt számomra, mert megadta Lillának a lehetőséget, hogy az utolsó hetei szépek legyenek.

" Basszus, te is fontos vagy, ez a te életed, csajszi! Jogod van ahhoz, hogy mások elé helyezd saját magad. "

CSODÁLATOSAN SZÉP TÖRTÉNET VOLT! ❤😢
🌷🌷🌷🌷🌷 / 5

Kedvenc szereplőm: Lilla
Kedvenc mellészereplőm: Lilla apukája
Kedvenc jelenet: Amikor Lilla és Noel együtt nézték a Nagyfater elszabadul című filmet. Nagyon cuki jelenetet volt!

Kinek ajánlom az Élni akarok! című könyvet?
Mindenkinek ajánlom, akik szeretik az érzelmekkel teli, tanulságos és megható történeteket.

Köszönöm szépen az élményt Rácz-Stefán Tibornak és a Könyvmolyképző Kiadónak!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Melchy