2019. augusztus 14., szerda

Rosamund Hodge: Kegyetlen szépség

Író: Rosamund Hudge
Cím: Kegyetlen szépség
Kiadó: Menő Könyvek
Műfaj: Fantasy, romantikus
Oldalszáma: 432
Megjelenési éve: 2016

" - Miért? Csak nem fél a sötétben?
Viccnek szántam, de Árny komolyan bólintott.
- Mint minden szörnyeteg. Mert arra emlékezteti, mi is ő valójában. "

A történetről

A Kegyetlen szépség főszereplője Nüx, akit már gyermekkora óta arra képeztek ki, hogy megölje a Kegyes urat. Ki is a Kegyes Úr? Ő egy démon, aki egyben a királyság uralkodója is. Viszonylag már a történet elején megtudhatjuk, hogy miért képezték ki Nüxöt a démon megölésére, illetve azt is, hogy a lányt miért szánták a Kegyes Úr feleségének. Nüx édesapja Leonidas  Triskelion, aki jóképű, eszes és bátor volt, beleszeretett Thisbe, egy fiatal nőbe, akit nemsokkal később feleségül is vett. Teltek- múltak az évek és a boldog házasságukat beárnyékolta az, hogy nem született gyermekük. This emiatt selejt feleségként jellemezte magát és mély lelki állapotba került. Megpróbált véget vetni az életének. Végül Leonidasnak csak egyetlen megoldása volt. Elment a Kegyes Úrhoz, hogy alkut kössenek. Ám ekkor a Kegyes Úr lesújtott: fiúgyermekről szó sem lehetett. Thisbének megengedte, hogy kihordjon két egészséges lányt és cserébe annyit kért, hogy amint az egyikük betölti a tizenhetet, feleségül kell mennie hozzá. Sajnos a nő nem élte túl a szülést és két lány közül csak az egyik nőt fel szeretetben, kinek neve Asztria volt. Nüx ezzel szemben nem kapott szeretetet, ami miatt én nagyon sajnálom, hiszen milyen szörnyű gyermekkora lehetett azt tudva, hogy a testvérét jobban szereti az édesapja, őt pedig egy démon feleségének szánja. Emiatt számomra Leonidas király volt a legnegatívabb szereplő. 
Nüx betöltötte a 17.életévét, ezért ahogy az alku szól, feleségül kell menni a Kegyes Úrhoz. 
A Kegyes Úr más néven, Ignifex a könyv első felében nem igazán szerepelt sokat a könyvben. Bár amikor előbukkant azok nagyon szórakozató jelenetek voltak. 

" - A férjed vagyok. Addig várhatok, ameddig csak akarok, és még akkor is teljesen az enyém leszel. "

" - Az egyetlen mód, hogy megérd a holnapot és az azt követőt, hogy pontosan azt teszed, amit mondok. Különben épp olyan gyorsan halsz meg, mint a többi feleségem. "

Tetszett a könyvben, hogy a történet elején megtudhattunk fontos információkat azzal kapcsolatban, hogy mi miért történt. Gondolok itt például arra, hogy Nüxnek miért kellett hozzá menni a Kegyes Úrhoz. Illetve, hogy a király miért ment bele ilyen kegyetlen alkuba. Kezdetben Nüx gyűlölte Ignifexet, amit egyrészt megértettem, de ha jobban bele gondolok a részletekbe, a Kegyes Úrnál sokkal nagyon kegyetlenséget követett el a lány édesapja, Leonidas király. Hogy tudott választani a két gyermeke közül? Ráadásul az egyiket elhalmozta szeretettel, míg a másikat még csak meg sem ölelte. Ennek ellenére Nüx hű volt az édesapjának tett ígéretéhez és mindent megtett annak érdekében, hogy végezzen a Kegyes Úrral. Ám a szívnek nehéz parancsolni, még akkor is ha a szerelmünk egy sötétséggel teli démon is. Igen, szerintem nem árulok el nagy titkot ha elmesélem nektek, hogy bizony Nüx bele szeretett Ignifexbe. Ám, volt még valaki a kastélyban, akihez gyengéd szálak fűzték. Ő nem más, mint Árny, a Kegyes Úr szolgája. Egy furcsa és különleges szerelmi háromszög bontakozott ki a sztoriban. A könyv közepén sajnos már rájöttem, hogy mi a turpisság lényege, de ez számomra nem okozott csalódást a történet olvasása közben. Sőt! Nagyon izgultam, hogy vajon jó a gondolat menetem és ha igen, akkor ez hogy lehetséges? 
Leonidas királyon kívül volt még két szereplő, akit nagyon nem kedveltem. Az egyik Nüx nagynénje, a másik pedig Asztria volt. Mindkettőjük viselkedése szúrta a szememet. Viszont akit nagyon kedveltem, az Árny volt, mert hiába volt csak egy Árnyék, számomra az ő karaktere volt a legizgalmasabb. Nem tudtam eldönteni, hogy megbízhat-e benne Nüx vagy sem és emiatt nagyon izgultam és vártam a csattanót, ami szuperre sikeredett véleményem szerint. Ignifex jellem fejlődése pedig az egyik legjobb dolog volt a regényben. Bevallom őszintén, hogy én is beleszerettem volna Nüx helyében. Nüxet is kedveltem, mert kitartó volt és megmutatta azt, hogy a bosszúnál sokkal fontosabb dolgok is vannak. A szeretet. 
Összességében nekem nagyon tetszett a könyv, mert bár a Szépség és a Szörnyeteg mesét dolgozta fel az író nő, még sem azt járt az eszemben, hogy ez egy mese lenne. Kaptam helyette egy szerelemmel, bosszúvággyal és reménnyel teli könyvet, amelyet imádtam olvasni. Remélem, hogy az író nő még sok szuper regénnyel fog minket olvasókat megajándékozni.  

Szereplők

Nüx: Nüx egy 17 éves lány. Leonidasz király lánya és gyermekkora óta arra képezték ki, hogy megölje a Kegyes Urat. Kitartó lány, de sokszor meginog és határozatlan abban, hogy saját magát helyezze előtérbe vagy pedig a családját. Az ő karakterét is kedveltem a pozitív tulajdonságai miatt, de nem lett a kedvencem szereplőm, pont a határozatlansága miatt.

" A költemények azt mondják, hogy a csillagok távoli szépségek, nem csak pedig szikrák, amelyeket a tenyeredbe tudsz zárni. "

Kegyes Úr: Más néven Ignifex. Nem ember, hanem démon. Mindenki fél és tart tőle, de az alku miatt rengetegen fordulnak hozzá segítségért. Ő volt a kedvenc szereplőm, mert bár démon, még is sokszor volt figyelmes és szerethető karakter volt.

" - Én vagyok a gonosz démoni lord. Tudom, hogy ez nem bók, de igazán kedvemre való egy olyan feleség, aki a szíve mélyén kissé aljas. "

Árny: Árny a Kegyes Úr szolgája, aki már több, mint 900 éve raboskodik a sötétségben. Bízik abban, hogy Nüx felszabadítja őket és ezért bármilyen áldozatra képes. Titokzatos és érdekes szereplő, ezért Ignifex mellett ő volt a másik nagy kedvencem. 

" Nekem ugyan hazudtál, de magadnak soha. Ezért szeretlek. "

Nagyon-nagyon tetszett! 💗 
🌷🌷🌷🌷🌷 / 5

Kedvenc szereplőm: Kegyes Úr
Kedvenc mellékszereplőm: Árny
Kedvenc jelenet: Spoiler! Árny és Nüx első csókja. 

Kinek ajánlom a Kegyetlen szépség című könyvet?
Elsősorban azoknak, akik szeretik a titokzatos, sötét hangulatú fantasy könyveket. Másodsorban pedig a romantikus történet kedvelőinek! 💗

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Melchy