2019. szeptember 28., szombat

Lucinda Gray: Az aranykalitka

Író: Lucinda Gray
Cím: Az aranykalitka
Kiadó: Menő Könyvek
Műfaj: Krimi
Oldalszáma: 270 oldal
Megjelenési éve: 2017

" Ne nyissa ki a szívét olyan fájdalom számára, amelynek nincs ott helye. "



A történetről


Amint beköszönt az ősz, én szeretem azt egy izgalmas krimivel üdvözölni. Lucinda Gray: Az aranykalitka című regénye már néhány hónapja felkeltette az érdeklődésemet és izgatta a fantáziámat, hogy vajon miről is szólhat pontosan.
A történet elkalauzol minket az 1820-as évekbe. A regény főszereplője a 16 éves Katherine Randolf. Viszonylag már a történet elején megismerhetjük, hogy a lány élete nem csupa móka és kacagás. Bevallom őszintén, hogy a fülszöveg alapján én egy pörgősebb sztorira számítottam, de Az aranykalitka inkább egy lassabb cselekményű könyvnek felel meg véleményem szerint. Adott egy lány, Katherine, aki vidéken nőtt fel és egy új társadalmi rétegben kell neki bizonyítania. Biztosan nem lehetett neki könnyű és emellett egy tragikus halál eset is történt a családjában. A szeretett bátyja meghalt, állítólag vízbe fulladt. Azért írom, hogy állítólag, mert bár minden tény azt bizonyítja, hogy a Katherine testvére vízbe fulladt, a lány nem adja fel  a dolgot és nyomozni a kezd a rejtélyes halál eset után.
Én magam is sokat gondolkodtam olvasás közben, hogy vajon mit is tennék Katherine helyében. Őszintén szólva én is hasonlóan tettem volna és akár az életem árán is kiderítettem volna, hogy ki a testvérem gyilkosa, mert én is úgy gondoltam, hogy ez nem baleset volt, hanem szándékos gyilkosság.
A könyvben nem csak krimi szál volt megtalálható, hanem szerelmi szál is. Bár szerepel a történelmi romantikus címke a könyv adatlapján, én egy kicsit többre számítottam ebben a műfajban. Ettől eltekintve pedig kaptam egy ifjúsági krimi regényt, amely meglepett és elgondolkodtatott bizonyos jeleneteiben.
A könyv eleje valóban lassan indult be, de utána már a cselekmények izgalmasabbak voltak és a szereplőket is jobban megtudtam ismerni.
Összességében egy teljesen más regényt kaptam, mint amire számítottam. Ennek ellenére tetszett és ne hagyjátok, hogy befolyásoljon titeket a kevés százaléka Molyon, mert egyáltalán nem rossz regény. Sőt, akik szeretik a YA krimi történeteket, azok biztosan imádni fogják Lucinda Gray: Az aranykalitka című regényét.
📕📕📕📕 / 5
FORDULATOS YOUNG ADULT KRIMI TÖRTÉNET

Kedvenc szereplőm: Katherine
Kedvenc mellékszereplőm: Henry
Kedvenc jelenetem: Katherine és Henry első csókja.

Kinek ajánlom: Azoknak ajánlom elsősorban, akik szeretnének egy fordulatos ifjúsági krimit olvasni, némi szerelmi szállal megfűszerezve. 

Itt rendelheted meg:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Jóga párna / Green-Echo / 🌱