2019. október 10., csütörtök

Eszes Rita: Rókatündér

Író: Eszes Rita
Cím: Rókatündér
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Műfaj: Ifjúsági regény
Oldalszáma: 296 oldal
Megjelenési éve: 2018

"– A pillanatok a tieid, de nem térhetsz már vissza hozzájuk. Az évek és hónapok nem várják meg az embert. A hajnalkavirág is csak egyetlen reggelen álomszép."

A történetről


Már a megjelenése óta nagyon izgatta a fantáziámat Eszes Rita könyve, a Rókatündér. Legfőképpen azért mert, amikor középiskolás voltam nagyon sok animét néztem és rengeteg mangát olvastam. Sajnos ez a hobbim ma már lecsendesülni látszik, de attól még közel érzem magamhoz a japán kultúrát és a Japánban játszódó történeteket.
Amikor elolvastam a regény fülszövegét nagyon kíváncsivá váltam és örömmel kezdtem bele a történet olvasásába.
Én őszinte leszek hozzátok, mint eddig mindig is voltam. Számomra ez a könyv kicsit csalódás volt, mert teljesen más sztorira számítottam. A főszereplő, Midori egy kitsune, vagyis áttud változni rókáva. Szerepel még a könyvben egy fiatal srác is főszereplőként, aki nagyon érdekes személyiséget kapott. Ezért nem értem, hogy ezeknek a fantasztikus szereplőknek miért pont az iskolai életüket kellett elmesélnie az író nőnek. Én nagyon sok fantáziát láttam, sőt látok még most is a történetben, de engem untatott az, hogy Midori hogyan szerez barátokat, hogyan viselkedik egy randin. A történet eleje véleményem szerint klisés lett, hiszen már rengeteg regény dolgozta fel azt a témát, hogy a főszereplő lány új iskolába kerül. Ám a klisé ellenére még is érdekesnek mondanám a könyvet, hiszen a történet Japánban játszódik. Ebben az országban nagyon sok dolog másként van, mint nálunk. Például, hogy iskola után a diákoknak takarítaniuk kell az iskolában, vagy hogy kötelező az egyenruha és még sorolhatnám. Ezeket mind jó volt olvasni, hiszen legalább az is megtud egy két dolgot a japán kultúráról, aki eddig nem igazán érdeklődött ez iránt.
Midori szülei elhunytak és a nagymamája nevelte őt. Tudni illik Midoriról, hogy kitsune.

Mi a kitsune? 
A kitsune rókát jelent japánul. Természet feletti képességeket tulajdonítanak neki, s minél idősebbek annál bölcsebbek és okosabbak. Akár 100 éves korukban is képesek róka alakot ölteni. Akár csak az emberek tekintetében, ők köztük is vannak jó és rossz kitsunék.

A lány új iskolába kerül és röviden szólva arról olvashatunk a könyvben, hogy hogyan lesz két nagyon jó barátja, kivel történik meg az első csókja és, hogy miként talál rá a szerelem.
Én elkövettem azt a hibát, hogy másféle történetre számítottam. De ha ti egy lazább és szórakoztató ifjúsági regénnyel szeretnétek kikapcsolódni, akkor bátran olvassátok el Eszes Rita: Rókatündér című könyvét.
Én jelenleg kicsit keserű ízt érzek a könyvvel kapcsolatban.
Ami viszont tetszett a könyvben azok a szépen megfogalmazott érzelmek átadása volt.

Szereplők

Midori: Midori a regény főszereplője. Kitsune, vagyis rókává tud változni. Különleges haj és szem színével rögtön magára vonzza a tekintetet. Pont a külseje, hiszen a vörös haj és sárga szem nagyon különleges, illetve, hogy kitsune, sokkal vagányabb lányra számítottam. Nekem egy kicsit túl félénk és visszahúzódó személyiségű szereplő volt.

Rei: Rei Midori barátnője. Belevaló, jó fej és vicces lány. Nagyon kedveltem a karakterét. Imád sminkelni és extravagáns dolgokat hordani.

Akira: Midori szerelme. A könyv elején érdekesnek találtam a titokzatossága miatt, de sajnos nem lett kedvenc szereplőm ő sem.

Tristan: Nagyon vicces, szókimondó srác. Midora jó barátja. Nagyon kedveltem az ő karakterét.

Chanel: Nagyvilági lány, aki mindent és mindenkit megszerez magának, akit csak akar. Magabiztos, de számomra túlságosan is az volt már. Szerintem jó dolog a magabiztosság, de azért fontosnak tartom azt, hogy emellett ne tiporjunk mások lelkébe és ne okozzunk a másiknak fájdalmat. Nem kedveltem, elég negatív szereplőként maradt meg az emlékezetemben.

🍇🍇🍇🍇 / 5

Kedvenc szereplőm: Rei, Tristan
Kedvenc idézetem: "Az elmúlt napok ráébresztettek, hogy inkább legyen kevés, de igazi barátom, mint egy csomó, hamisan mosolygó ismerősöm. "
Kedvenc jelenetem: Rei és Tristan első találkozása

Kinek ajánlom a Rókatündér címűm könyvet?
Elsősorban az ifjúsági regény rajongóknak. Ők biztosan imádni fogják! Másod sorban pedig azoknak ajánlanám elolvasásra, akik érdeklődnek a japán kultúra és világ iránt. 

Ha megtetszett, erre a linkre kattintva megrendelheted -> 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Melchy