2018. december 14., péntek

William Shakespeare: Szentivánéji álom

Író: William Shakespeare
Cím: Szentivánéji álom
Műfaj: dráma, színdarab
Kiadó: Könyvmolyképző
Megjelenése (eredeti): 1600
Oldalszáma: 74 oldal
Fordította: Arany János

"Találtad, cimbora. Hát én vagyok az éj víg vándora, Ki Oberont is megnevetettem."
Bevallom őszintén, hogy ez volt az első Shakespeare mű, amelyet elolvastam. Persze középiskolában tanultunk róla, de nem olvastam el tőle egyetlen egy könyvet sem. Bizony...még a Romeo és Júliát sem. Hogy miért? Tartottam tőle. Féltem, hogy unalmasnak fogom tartani vagy esetleg csalódni fogok benne. De pár hete megláttam a Könyvmolyképző oldalán a Szentivánéji álmot és úgy éreztem abban a pillanatban, hogy meg kell rendelnem. Az kel mondanom, hogy hatalmas meglepetés volt a számomra. Nem is gondoltam soha az életben, hogy ennyire tetszene nekem egy színdarab...egy Shakespeare mű, amelytől mindig is tartottam.
Több szerelmi szál is volt a történetben, de volt két szereplő, akiket nagyon szerettem. A kedvenc szereplőm Titánia, a tündérkirálynő és Oberon, a tündérkirály volt. A tündérkirálynő Theseusba szerelmes, ezért a férje Oberon király cselhez folyamodik, amely nem éppen úgy alakul, ahogy azt ő tervezte és szerette volna. Csak azt sajnálom, hogy ilyen rövid volt a történetük, mert olvastam volna még tovább...tovább és tovább.
Kinek ajánlom? Mindenkinek!
"Hogy tudsz, ha orcád van Titánia, 
 Hippolytával így faggatni, tudván,
 Hogy én tudom szerelmed Theseushoz."



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Jóga párna / Green-Echo / 🌱