2019. február 1., péntek

Emery Lord: Minden velünk kezdődött

Író: Emery Lord
Cím: Minden velünk kezdődött
Sorozat: Minden velünk kezdődött 1.rész
Műfaj: Ifjúsági regény
Kiadó: Menő Könyvek
Megjelenése: 2019
Oldalszáma: 408 oldal



"– Tudod, kölyök – folytatta apám –, ha belezúgsz valakibe, az önkéntelen dolog. Még akkor is, ha ugyanabba zúgsz bele másodszor. Majd meglátod."
Már nagyon vártam, hogy olvashassam ezt a regényt, mert imádom az olyan ifjúsági regényeket, amelyek nem a megszokott gimis életről szólnak, hanem megmutatja az olvasónak, hogy bármi történjék is fel kell állnunk és élnünk kell tovább. Ez a regény pedig pont ilyen volt. A történet főszereplője Paige, akinek a szerelme vízbe fulladt két éve. Meg kell birkóznia a fájdalommal és a sajnálkozásokkal, hiszen mindenki úgy ismeri őt, " a lány, akinek vízbe fulladt a barátja."
Paige egy átlagos lány, aki szeretne normális életet élni. Barátokkal lenni és randizni. Van egy srác, aki már évek óta nagyon tetszik neki. A fiú nem más, mint Ryan. Ryan egy helyes és kedves srác, akit mindenki kedvel. A főhősnőnk már jó ideje bele van zúgva és szeretné őt közelebbről is megismerni, de mint általában a legtöbb lány ha meglát egy helyes fiút zavarba jön. Ezzel szerintem nincs is semmi probléma, én magam is zavarba jövök ha egy helyes fiúval beszélgetek. ☺ Ryant kedveltem, mert egy pozitív személyiség volt a könyvben. A testvére iránti szeretete engem nagyon megérintett és emiatt kedveltem meg leginkább az ő karakterét. A történet elején még úgy gondoltam, hogy ő igazán boldoggá tudná tenni Paige-t, de később rájöttem, hogy ők inkább barátként lennének jó páros. Hogy miért gondoltam így? Egy szó: Max.

Nekem egyértelműen Max volt a kedvenc szereplőm a regényben. Nagyon különleges srác volt. Le vett a lábamról a könyvek iránti ismeretsége és szeretete. Az élet úgy hozza, hogy a fiú Paige padtársa lesz és ezzel elkezdődött az ő különös barátságuk. Szerintem nagyon szépen bontakozott ki az ő kapcsolatuk. Megismerték egymást és ami nagyon fontos, hogy mindig számíthattak egymásra! Kedvenc jelenetem volt, amikor Paige cikizte Max pólóját és persze SPOILER a regény végén a szerelmi vallomásuk.
💚
A regény elején egy kicsit lassabban indult be a cselekmény, de a későbbiekben már igen érdekes volt megismerni a főszereplőket és a mellékszereplőket is. Nagyon tetszett még a regényben az is, hogy a mellékszereplők jól ki voltak dolgozva és szívesen lennék Paige helyében abból a szempontból, hogy ilyen fantasztikus barátai vannak.
Ismételten jól működött a megérzésem, ugyanis amikor elsőként elolvastam a regény fülszövegét úgy éreztem, hogy nekem olvasnom kell ezt a könyvet. Sok érzelem volt benne, amelyek a lapokon keresztül is megérintettek engem és mosolygásra késztettek, de olykor egyes jelenetek meghatottak is egyben. 
Emery Lord már 9 YA regényt írt és 2 antológiát. A Minden velünk kezdődött a második regénye, amelyet lefordítottak magyarra. A regényeiben megtalálható a romantika, a bánat és veszteség feldolgozása, illetve a mentális egészség és a vallás is. Az írói stílusa engem nagyon magával ragadott és egészen biztosan fogok még tőle olvasni. Elsőként mindenképpen az első magyarra lefordított regényét, az Amikor összeütköztünket dogom elolvasni, amely szintén nagyon érdekes témát vet fel. 
Eredeti borító
Az eredeti borító szerintem nagyon szépre sikeredett, bár a regény elolvasása után azt kell mondanom, hogy a magyar borító sokkal jobban illik a történethez és nem mellesleg az is nagyon klasszra sikeredett. 
Összeségében:
Nekem nagyon tetszett és akik szeretik az olyan ifjúsági regényeket, amely reményt adnak és sok érzelmet váltanak ki az olvasóból, azok mindenképpen vegyék a kezükbe a regényt és olvassák el, mert maradandó élményt fog számukra nyújtani. A könyv végén lévő levelezések pedig zseniálisak voltak, én imádtam őket. 
💚
Köszönöm szépen a Menő Könyvek Kiadónak az élményt illetve, hogy elolvashattam a könyvet! :) 
Megtetszett?
Itt rendelheted meg a könyvet:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése