2019. október 20., vasárnap

Ashley Carrigan: Suttogó-völgy

Író: Ashley Carrigan
Cím: Suttogó-völgy
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Műfaj: Történelmi romantikus
Oldalszáma: 328 oldal
Megjelenési éve: 2018
Borítót készítette: Rácz Tibor

" - Higgye el, Catherine, én ugyanígy érzek. Most olyannak láthatom magát, amilyennek még soha. 
- Mire gondol? A külsőm sajnos kissé megtépázott és rendetlen. Elnézését kérem . . .
- Nem, ezzel ne is törődjék! Gyönyörű, mint mindig. Másról beszélek. Ön most sebezhető, teli érzelmekkel, aggódással, félelemmel és reménnyel. Erős, ugyanakkor törékeny és bizonytalan, mert olyan dolgok történnek, melyek felett nincs hatalma. Bevallom, irigylem a szeretteit, és azt kívánom, bár értem is így aggódna valaki, és a szívén viselné a sorsomat - mondta Gray komoran. "
Ashley Carrigan: Suttogó-völgy című kötete már a megjelenésekor igen mély benyomást tett rám. Köszönhető ez elsősorban a műfajának, hiszen a történelmi romantikus az egyik, hanem a leginkább kedveltebb műfajom könyvek tekintetében.
Az ősz és a hideg beköszöntével vágytam egy szívet melengető történetre, így a kezembe vettem a Suttogó-völgyet és azt hiszem ennél jobb döntést nem tehettem volna. Röviden szólva egyszerűen magával ragadott és teljesen más világba kalauzolt el az író nő. Egy jobb, reménnyel teli és érzelmekkel teli világba, amelyet imádtam.

A történetről

A történet főszereplője egy ifjú özvegy asszony, Lady Catherine Ashby. Catherine 6 éve volt özvegy. A hajdani férje egy lovas balesetben történt fejsérülés miatt az életét vesztette. Catherine ezután visszavonult és zárkózott személyiség lett. A húgával és annak férjével élt. A történet kezdetén megismerhetjük Lady Ashby és családja új lakóhelyét, a Suttogó-völgyet. A Suttogó-völgy a legenda szerint a korai középkorban, egy csatában itt vesztette életét egy nemes lovag. A kedvese utána jött, hogy megkeresse a testét a harcmezőn a sok elesett között. Úgy mesélik, a meghasadt szívű lány szólongatja az elveszett lovagot, az ő fájdalmas hangját hallani még ma is dombok között szállni.
A történet onnan vált számomra igazán érdekessé, mikor Lady Ashby először találkozott Mr.Gray-el Williamsék bálján, aki a Suttogó-völgy másik részében él. Mr. Gray vagyis keresztnevén Francis és Catherine között már az első pillanatban is szikrázott a levegő. Ezt így könyvön át is teljesen érezhető volt. Az pedig, hogy ők ketten régebben üzleti kapcsolatban álltak egymással, ami sajnos rosz véget ért, csak még inkább izgalmasabbá tette a kettőjük közti különleges kapcsolatot. Mr.Gray és Catherine kapcsolatát eleinte teljesen félreértette a többi nemes, ezért pletykálni kezdtek róluk. Azt híresztelték róluk, hogy szeretők. Ezt viszont egy fiatal férfi nagyon nem nézte jól szemmel. Ez a fiatal férfi Christopher volt, ki szerelmes volt Lady Ashybe. Nem mellesleg jó barátja volt Francisnek is. Azt gondolhatnátok, hogy ez egy szerelmi háromszög, de ez egyáltalán nem az volt, hiszen a fiatal férfi érzései nem találtak viszonzásra. Én nagyon sajnáltam ezért Christophert, mert nem volt ő rossz ember, csak a szerelem elvette az eszét. De azt el kell ismernem, hogy Catherine-hez sokkal jobban illett Francis. Catherine egy erős nő volt végig a történetben, mindezek mellett okos és jószívű teremtés is. Nem csodálom, hogy Francis egyre inkább többet kezdett el iránta érezni.
Számomra ez a könyv megmutatta, hogy bizony a sok rossz után is szabad és kell is reménykedni. Mindenki megérdemli a boldogságot. Lehet, hogy erre a boldogságra éveket kell várnunk, de higgyétek megéri kitartónak és erősnek lennünk. A könyv 3/4-nél éreztem egy kicsike keserű ízt egy kellemetlen karakter iránt, akit valószínűleg ti sem igazán fogtok kedvelni.
Összességében számomra hatalmas kedvenc lett a Suttogó-völgy című regény. Imádtam a karaktereket, a történetet és azt, hogy megmutatta nekem ismét, hogy bizony a magyar írok közt akadnak kiemelkedően tehetségesek is. Jelen esetben Ashley Carrigan, akit kivételes tehetségnek tartok és reménykedek benne, hogy még sok-sok gyönyörű és izgalmas történetet olvashatunk tőle a közel jövőben.

Szereplők

Catherine: Lady Ashby, egy özvegy asszony. A könyv elején még ridegnek és zárkózottnak tűnt. Viszont ahogy haladtam a történettel úgy egyre inkább megkedveltem, mert erős, okos, jószívű és szeretettel teli karakter volt. Olvasás közben egész végig szorítottam, hogy rátaláljon a neki szánt útjára és hogy boldog legyen.

Francis: Mr.Gray egy karizmatikus, magabiztos és különleges férfi. Már az első pillanatban magával ragadott a személyisége, mert sokáig nem is igazán tudtam rajta kiigazodni. Vajon komolyak a szándékai vagy csak játszadozik? Annyit kell mondanom, hogy nem volt tökéletes férfi és pont ezért volt élethű! Voltak hibájai, mint mindenkinek és nagyon tetszett, hogy az író nő nem a sablonos, tökéletes könyves pasi karaktert vette mintázatul, hanem kitalálta ezt sodró erejű és szenvedéllyel teli férfit. Nagyon szerettem őt is, akárcsak Catherine-t.

Christopher: Christopher Williams egy fiatal férfi, aki szerelmes Catherine-be, mindezek mellett Francis jó barátja. Be kell vallanom, hogy számomra ő volt a kedvenc szereplőm, annak ellenére is, hogy rengeteg hibája volt és sok butaságot követett el. Egyszerűen nem tudtam rá haragudni, mert őszinte volt és nyíltan vállalta az érzéseit. Teljesen megértettem Catherine-t, amiért a viszonzatlan érzései ellenére még sem hagyta őt hidegen a fiatal fiú.

Elinor: Elinor Williams Christopher húga, aki jó barátnője lett Catherinek. Kedves lány és ami miatt leginkább kedveltem őt, azaz volt, hogy nem volt benne semmi rossz indulat és a legnehezebb pillanatokban is őszintén elmondta a barátnőjének, hogy ő neki a testvére oldalán kell állnia. Örülök annak, hogy őt is megtalálta a boldogság és a szerelem. Valóban szerethető karakter volt.

Chanti: Spoiler! Chanti Francis örökbe fogadott lánya. A szülei meghaltak és az édesapja jó barátja volt Francisnak, így a férfi befogadta még kislány korában. Chanti indiai származású, ezért páran nem fogadták el a bőr színe miatt. De szerencsére a későbbiekben az ő helyzete is megváltozott. Jellemét tekintve nagyon hűséges és barátságos fiatal lány volt. Kifejezetten megkedveltem őt is.

Alexis: Na jó. .. Gyűlöltem őt! Nem is írok róla nektek többet, mert azt szép szavakkal nem igazán tudnám kifejezni. :)

💖💖💖💖💖 +💖 /5 KEDVENC LETT

Kedvenc szereplőm: Christopher, Francis
Kedvenc idézetem: " - Ha most valaki meglátna így minket, azon nyomban el kellene vennem magát feleségül - dörmögte szórakozottan. 
Catherine elmosolyodott, és felpillantott rá. 
- Én pedig kénytelen lennék magához menni. "

" - Bár engem tudna úgy szeretni, mint őt! Én itt vagyok, bármikor, ha szüksége van rám, megtalál. "
Kedvenc jelenetem: Amikor Francis és Catherine a híd alatt melegítették egymást a testükkel, így védekezve a rettentő hideg ellen. 

Kinek ajánlom a Suttogó-völgy című regényt?
Mindenkinek, akik szeretik az igényes, romantikus regényeket és természetesen minden történelmi romantikus műfaj kedvelőnek! ❤

Borító: A borítót Rácz Tibor készítette, amely szerintem gyönyörű! 💗 Nagyon tetszik a sejtelmessége és a sötét színek használata. Ezáltal sokkal szembetűnőbb a hölgy zöld szeme. Nagyon illik a történethez. 5/5 pont.

Te is elszeretnéd olvasni? Itt rendelheted meg:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Melchy